10Jan

Gemeentelijk parkeervastgoed verkopen of behouden

Visie en marktkennis basis voor een verantwoorde afweging Verkoop van parkeervastgoed is voor gemeenten een aantrekkelijke optie om deze ‘slapende’ reserves in euro’s om te zetten en tegelijk financiële armslag te hebben voor het realiseren van maatschappelijke en ruimtelijke ambities. Maar de afweging over het al dan niet verkopen van parkeervastgoed blijkt lastig, zeker vanwege de consequenties voor de …

Lees verder
8Mar

Binnen één jaar 85% meer parkeeromzet met on-line campagne

Klinkende resultaten na 1 jaar actief campagne voeren op internet en lancering van het Partnerprogramma Parkeren voor de ondernemers in winkelcentrum Oostpoort Amsterdam: 70% meer parkeerhandelingen en een 85% meer omzet dan het voorgaande jaar. On-line marketing en lokale sales zijn profijtelijk voor de exploitant, de winkelier en de parkeerder. Tegenover elke € 100.000,- omzetstijging …

Lees verder
4Feb

Van Adwords advertentie naar landingspagina parkeren Oostpoort

Met aantrekkelijke kortingen van 50% op het parkeren trekt winkelcentrum Oostpoort steeds meer klanten uit een groot gebied rond Amsterdam. Via Adwords advertenties komen consumenten op de landingspagina http://parkeren-oostpoort.amsterdam en kunnen daar eenvoudig kortingskaarten aanvragen. Ondernemers in Oostpoort die aan het partnerprogramma meedoen krijgen gratis kortingskaarten om aan hun klanten te geven. Premium Partners gaan …

Lees verder
28Dec

Lancering Partnerprogramma Parkeren Oostpoort Amsterdam

OptiPark lanceert in winkelcentrum Oostpoort Amsterdam een partnerprogramma voor de winkeliers om meer klanten uit een groter gebied aan te trekken. Deelnemende winkels kunnen hun klanten 50% korting geven op het geldende parkeertarief of zelfs gratis parkeren aanbieden. Oostpoort is een aantrekkelijk winkelcentrum met landelijke winkelformules als Albert Heijn, H&M, Action, BCC en bijzondere lokale …

Lees verder
3Jul

Maken retailers en gemeente Venlo gratis parkeren mogelijk?

Gemeente en ondernemers onderzoeken hoe parkeren als commercieel instrument kan worden ingezet om meer bezoekers naar de binnenstad van Venlo te trekken. Bekijk de video van de lokale omroep waarin enthousiast verslag wordt gedaan van een uniek initiatief om ondernemers bij de parkeerexploitatie te betrekken.

Lees verder
17Jun

Plan voor parkeerfonds

VENLO- Gratis parkeren in de gemeentelijke parkeergarages is mogelijk, zegt Optipark, het bedrijf van Rob Jonkers en Venlonaar John Bongarts. Optipark wil in samenwerking met ondernemers in de binnenstad daarvoor een proef houden in een Venlose parkeergarage. Optipark houdt 15 juni een workshop voor raadsleden, ambtenaren en de verschillende ondernemersverenigingen in de Venlose binnenstad. Parkeren …

Lees verder
15Jun

Gratis parkeren voor de consument? Het kan!

Moet u ook vechten om klanten binnen te halen vanwege de hoge parkeerkosten? Optipark lanceert in Venlo een plan waarbij ondernemers en de gemeente een samenwerking aangaan en hun krachten bundelen om meer klanten te trekken en aan de binnenstad te binden. De financiële participatie wordt geregeld in een parkeerfonds waarin beide partijen de commerciële …

Lees verder
3Mar

Welke kant moet het op met parkeren?

De tucht van de markt laat zich in de retail voelen. Online winkelen, consumenten die bewuster zijn van hun uitgaven, het fysieke winkelen staat onder druk. De neerwaartse spiraal wordt versterkt door leegstaande winkelpanden die de beleving van de binnenstad aantasten. Tegelijk zijn er retailers die met de wind op kop toch succesvol zijn met …

Lees verder