3Mar
Concept of important choices of a businessman

Welke kant moet het op met parkeren?

De tucht van de markt laat zich in de retail voelen. Online winkelen, consumenten die bewuster zijn van hun uitgaven, het fysieke winkelen staat onder druk. De neerwaartse spiraal wordt versterkt door leegstaande winkelpanden die de beleving van de binnenstad aantasten. Tegelijk zijn er retailers die met de wind op kop toch succesvol zijn met onderscheidende concepten.

Het laat zich raden dat de ontwikkelingen in de retail hun weerslag op de parkeersector hebben. De oude reflex om bij een tegenvallende parkeerexploitatie de tariefknop op te draaien werkt niet meer. Consumenten zijn kritisch op parkeertarieven en vinden betalen per uur oneerlijk. Waar parkeerders voorheen alleen klaagden, blijven zij nu weg. Hoogste tijd om te veranderen. 

Positioneer parkeren als bedrijfsmiddel voor het winkelgebied. Geen solistische acterende parkeerexploitant maar samenwerken met ondernemers om klanten te trekken en te binden. Aansluiten op het veranderde gedrag van de consument die niet persé een auto wil bezitten, delen mag ook, toch mobiel is, zich online oriënteert maar ook iets wil beleven, die prijsbewust is en tegelijk bereid is te betalen voor gemaksdiensten. Onze parkeergarages moeten meer zijn dan een optelsom van parkeerplaatsen. Aansluiting bij het bezoekdoel van de klant, service en gemak of super functioneel en spot goedkoop. De klant kiest. 

Gratis Whitepaper

Lees meer over de werkwijze en resultaten van OptiPark: "OptiPark verhoogt de waarde van parkeervastgoed voor ASR"

Download

Over OptiPark

De oprichters van OptiPark zijn John Bongarts en Rob Jonkers. Beiden hebben jarenlange ervaring in de parkeermarkt en hebben in het verleden als collega's samengewerkt.

Meer over OptiPark

Categorieën