Over ons

De samenwerkingspartners van OptiPark zijn Rob Jonkers van Ondernemend Parkeeradvies en Remco de Jong van Ophirah e-commerce. Zij delen de overtuiging dat parkeren innovatiever moet worden gepositioneerd waarbij on-line communicatie een grotere rol moet spelen om aansluiting te houden bij de consument. Parkeren staat niet op zichzelf maar faciliteert de consument bij zijn bezoek aan de binnenstad, winkelcentrum, schouwburg etc. Door kennis en de slagkracht van hun bedrijven te bundelen kunnen zij parkeren promoten en dienstbaar maken aan de omgeving en aan de consument. Het doel is meer klanten te trekken en de beleving rondom het parkeeraanbod te verbeteren en uiteindelijk de waarde van het parkeervastgoed te verhogen.

Illustration number 1

Remco de Jong

Sinds 2013 actief betrokken bij de commerciële uitdagingen van de parkeerbranche. Een parkeergarage of parkeerplaats uitbaten kan zeer winstgevend zijn, maar een vaste stroom van klanten is nodig om aan omzet- en winstverwachtingen te voldoen. Op sommige plaatsen is de competitie hevig en kunnen klanten ook kiezen voor een nabij gelegen concurrent. OptiPark heeft een bewezen succesvolle online strategie ontwikkeld om parkeergarages weer gevuld te krijgen.

  • Google Partner
  • Analytics Certified
  • AdWords Certified
  • Copernica partner

Eerdere samenwerkingen

Remco is in staat om met korte slagen en een doordachte strategie online marketing technieken in te zetten waarbij het adverteren op het internet voor een parkeergarage hand in hand gaat met duidelijk omlijnde doelen. Met andere woorden bij e-commerce staat niet het verhogen van de naamsbekendheid centraal maar vooral het behalen van directe omzet gerelateerde doelen. Met deze aanpak heeft Remco in een zeer korte tijd een aantal parkeergarages in Amsterdam geholpen om de bezoekersaantallen en omzetten te verhogen.

Illustration number 1

Rob Jonkers

Rob lost al meer dan 10 jaar parkeervraagstukken op voor beleggers, ontwikkelaars, gemeenten en instellingen met zijn bureau Ondernemend Parkeeradvies. Zijn ervaring is dat de kwaliteit van het parkeervastgoed enorm is verbeterd maar er van dienstbetoon aan de klant nog nauwelijks sprake is. De parkeersector heeft in dat opzicht veel te leren van de retail. OptiPark gaat de uitdaging aan en transformeert parkeren naar fullservice dienstverlening.

  • Logo G&S Vastgoed
  • Logo Orbis
  • Logo gemeente Dordrecht
  • Logo OBR gemeente Rotterdam

Eerdere samenwerkingen

Rob’s adviesopdrachten liggen meestal op het bedrijfseconomisch aspect van parkeren. Enkele voorbeelden: De Gemeente Dordrecht is ondersteund met haalbaarheidsanalyses bij de ontwikkeling van garages. Voor het opstellen van scenario analyses is een rekenmodel ontwikkeld waarin alle parkeer- modaliteiten zijn opgenomen. Rob ondersteunde G&S Vastgoed bij parkeerontwikkelingen op de Zuidas in Amsterdam. Het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam gebruikte zijn expertise om de marktwaarde van parkeervastgoed te bepalen en het ORBIS Ziekenhuis te Sittard is bijgestaan bij de verkoop van de parkeergarage aan de gemeente Sittard.

Neem contact op met OptiPark